Lågkonjunktur
Jag är ingen specialist på ekonomi men så klart har inte lågkonjunkturen undgått mig. |
Det bästa i det här läget är att handla och få samhället att gå runt men
tyvärr ser inte verkligheten ut så, utan kunderna är reserverade och rädda
och det går så klart ut över oss företagare.
Jag försöker att tänka tvärt om mot tex media som skrämmer kunderna genom
att skriva mycket om den STORA EKONOMISKA KRISEN!!!. Jag är istället kall
och kämpar på och tror på mitt företag!
Hur gör man då?
Det handlar om trygghet. Det gäller att visa att man inte är rädd, att det
går bra för företaget och att kunden ska satsa på dina produkter, (trots
krisen. ) Kunden blir trygg om det går bra för dig och då handlar de, och när de
handlar går det bra för dig: en positiv god cirkel!
Som alltid är det viktigt att synas och etablera sig även om intäkterna är
mindre. Man måste tänka på att man bygger upp sitt företag ändå!
För min del har jag satsat på en del julmarknader och det är alltid mysigt
och trevligt. Ta med någon kompis och varm choklad! Marknadsför sedan
företaget med produkter, info och visitkort!
LYCKA TILL!
Besök Karolina Svenssons företag Orkan Lia: Länk