Nya tag i gammal förening
Nya tag i gammal förening
Hur ska en högskolerapport i marknadsföring för vävning omsättas till praktik? Det var en av frågorna som togs upp under Riksföreningen för Handvävnings, RFH's, årsmöte i Borås.
Rapporten, som var skriven av elever vid Jönköpings International Business School, lämnades över till RFH 2007. Författarna hade då gjort en nulägesanalys av föreningen, tittat på svagheter och styrkor, och föreslagit tre målgrupper som de ansåg var lämpliga för föreningen att arbeta mot. Dessa var ungdomar mellan 17-21 år, yrkeskvinnor 22-35 år och invandrarkvinnor 22-35 år. Författarna gav exempel på hur RFH kan hitta dessa målgrupper och vilka aktiviteter de skulle vara intresserade av. Det är nu upp till RFH hur man vill gå vidare med rapporten och Kravallslöjd bevakar fortsättningen med spänning.
Vill du ta del av rapporten kan du ladda ner den från RFH’s hemsida Länk . Där går också att läsa om vad RFH verkar för och all den regionala vävverksamhet som finns ute i landet.
Hur ska en högskolerapport i marknadsföring för vävning omsättas till praktik? Det var en av frågorna som togs upp under Riksföreningen för Handvävnings, RFH's, årsmöte i Borås.
Rapporten, som var skriven av elever vid Jönköpings International Business School, lämnades över till RFH 2007. Författarna hade då gjort en nulägesanalys av föreningen, tittat på svagheter och styrkor, och föreslagit tre målgrupper som de ansåg var lämpliga för föreningen att arbeta mot. Dessa var ungdomar mellan 17-21 år, yrkeskvinnor 22-35 år och invandrarkvinnor 22-35 år. Författarna gav exempel på hur RFH kan hitta dessa målgrupper och vilka aktiviteter de skulle vara intresserade av. Det är nu upp till RFH hur man vill gå vidare med rapporten och Kravallslöjd bevakar fortsättningen med spänning.
Vill du ta del av rapporten kan du ladda ner den från RFH’s hemsida Länk . Där går också att läsa om vad RFH verkar för och all den regionala vävverksamhet som finns ute i landet.